A Kairosz Kiadó Publicisztika kategóriája olyan kortárs szerzők írásait gyűjti össze, akik mély társadalmi, történelmi és gazdasági összefüggésekre reflektálnak, keresztény és nemzeti értékrend mentén. E könyvek nem csupán kommentálnak, hanem irányt mutatnak, értelmeznek, tanítanak és figyelmeztetnek – hiteles, gondolkodó emberek tollából. A kategória központi sorozata az „És mégis élünk…”, amely elsősorban Bogár László elemző publicisztikáit tartalmazza – gazdaságról, globalizációról, nemzeti önazonosságról és a magyar társadalom lelkiállapotáról. Emellett helyet kapnak Szerencsés Károly történész-esszéi, Lóránt Károly közgazdasági írásai, valamint további közéleti szerzők tanulmányai és riportjai, amelyek mind aktuális kérdésekre keresnek mélyebb válaszokat. E kategória könyvei azoknak szólnak, akik nem elégszenek meg a napi hírek szintjével, hanem összefüggéseket, szellemi iránytűt és elvi tájékozódást keresnek a mai világban.